3. nov. 2010

Om hverdagsromantikk og selvmedlidenhet...

Ok da, jeg får vel bare innrømme det... Jeg har syntes fryktelig synd på meg selv en stund nå.

Joda, jeg er nyoperert med beskjed om å ta det med ro - men jeg har vel kanskje tøyd den strikken litt vel langt ved å formelig la meg gro fast i sofaen.
Matlaging og matlyst har, som jeg skrev i forrige innlegg, vært under pari... Og kanskje enda verre...
 Jeg er altfor godt oppdatert på hva som skjer på tv - særlig i såpeverdenen. Har fnist mye og godt av frisyrer, klær og elendige replikker... Men når jeg etterhvert er fullt oppdatert på hva som går når på hvilken kanal... Hva som er plottet i de forskjellige seriene... Og hva de forskjellige karakterene heter... Da begynner det å nærme seg overdosenivå!

Men i går klarte min kjære å børste støvet av meg. Halte meg bort fra puter, pledd og såpeserier på tv. (Det var ikke fritt for at det kom noen protester.. *kremt*)
Fremdeles under påvirkning av alle såpeseriene, så skulle jeg nå kanskje ha tatt en spansk en, og skrevet at vi tok på oss regntøy for å gå ut og hoppe i sølepyttene... Eller noe sånt...? *ler*

Sannheten er vel nesten så langt fra såpevirkeligheten som det går an å komme. Vi dro fra møbelbutikk til møbelbutikk for å se på utvalg og sammenligne priser, da vi lenge har vært på jakt etter noe nytt til stuen.
(De som kjenner mannen min, og vet hva han innerst inne synes og mener om møbel og interiørbutikker vil vel si at dette egentlig var ganske romantisk gjort., særlig med tanke på hvilket mareritt det er å gå i sånne butikker med meg, som er gammel interiørblogger... . ;-))

Tur i regnet eller møbelbutikkrunde.. Sannheten er at det var utrolig godt å bare komme seg en tur ut av døren. Typisk nok fant værgudene ut at de virkelig skulle sette inn støtet sånn omtrent da vi parkerte. Etter en kort springmarsj til døren var vi akkurat sånn passe gjennomvåte. Akkurat nok til at det bare var å vrenge av seg klærne, hive seg inn i en varm dusj, tulle seg inn i et varmt pledd og fyre opp i ovnen. Hverdagsromantikk på høyt nivå :-)    




Etter å ha fått varmen i meg igjen ble jeg sulten. Ikke bare sånn "uff, nå må jeg ha i meg ett eller annet - tror det er noen koteletter i kjøleskapet" sulten, men ordentlig sånn "jeg har lyst på noe ordentlig god mat - hva kan jeg lage" sulten.
Som sagt så gjort, så i går ble det en slags "Shepherds pie" variant, med blomkålmos istedenfor potetmos på toppen. Har ikke noen oppskrift å legge ut da den ble laget litt på måfå etter hva vi hadde i hus. Godt ble det ihvertfall! :-)

Kvelden ble avsluttet med en god film, i skjæret fra masse stearinlys. :-)



Takk til min kjære som klarte å riste meg ut av dvalen!
Det har vært nok sutring og "stakkars meg" for lange tider fremover nå! :-)    




Hjertelig hilsen
post signature

2 kommentarer:

Janicke sa...

Så bra :-) kjenner meg igjen fra jeg ble ryggopperert. Når man først havner på sofaen er det vanskelig å komme opp igjen.

Hørtes veldig koselig ut når dere kom hjem!!!

LilleMa sa...

Tusen takk, Janicke! Det var veldig koselig. Trengte definitivt å bli halt ut av sofaen nå. :-)
Takker også så mye for gode råd ang. mat i går. Hadde ikke engang tenkt tanken på omeletter. Snakker om å være sløv, hehe!

Related Posts with Thumbnails