16. juli 2010

Kaffe versus te

Jeg innrømmer det gjerne.. Jeg er kaffoman. 
Iskaffe, latte, espresso, frappe.. You name it, jeg drikker alt!

Med litt tungt hjerte prøver jeg nå å trappe ned, men *sukk* det er alt annet enn enkelt.

Først forsøkte jeg å bytte til koffeinfri. Det føltes rett og slett som juks. Kanskje jeg skal finne den frem igjen når jeg en gang er avvent fra vanlig kaffe en gang for alle, men det frister ikke så veldig.

Deretter kastet jeg meg over tehyllene. Først i dagligvarebutikken, men skjønte snart at det som finnes der er en fornærmelse mot te. Helsekosten neste, så nå har jeg drukket kopp etter kopp med diverse varianter av grønn te, urtete, te med blomster, te med bær... Noe var helt greit. Noe smakte gress. Noe smakte rett og slett vondt... Men ingen av dem kunne uansett erstatte kaffe!

Men så fant jeg denne her: 



Da jeg åpnet esken for første gang og trakk inn duften, som bokstavelig talt fylte rommet, da var jeg solgt. Til å være teposer (for jeg vet at det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med te i løsvekt) så synes jeg denne er helt fantastisk.
Nå har jeg klart å bytte ut min faste morgen latte med en chai latte, så får det heller være at det er koffein i denne teen, men det er et skritt i riktig retning i alle fall.    

Har du en god te å anbefale meg?

 
Hjertelig hilsen
post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails