4. aug. 2010

Oppskrift på blomkål og brokkoligrateng

Har fått en mail fra en dame som lurte på om jeg kunne legge ut oppskriften jeg bruker på blomkål og brokkoligratengen jeg nevnte i et tidligere innlegg. Det kan jeg selvfølgelig! :-)

Litt sånn på slump:

1 brokkoli i buketter
1 blomkål i buketter
3 dl kremfløte
1 egg
Revet ost
Salt
Pepper
Muskatt
Hvitløk

Kok brokkoli og blomkål møre i noen minutter.

Visp sammen fløte og egg og smak til med krydder.

Legg brokkoli og blomkål i en ildfast form, og hell over fløteblandingen.

Ha over revet ost.

Stekes midt i ovnen på  200 c  i 20-25 min.

La den gjerne hvile et par  minutter før den serveres.


Ps: Det hender at jeg ikke koker blomkål og brokkoli. Da har jeg den rett i en ildfast form, heller over fløteblandingen og lar den stå i ovnen en ca 20 min før jeg har på ost og steker videre i ytterligere 20-25 min.
 





Hjertelig hilsen
post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails